رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل

بازدید: 11 بازدید
دیدگاه: ۰
نویسنده: رمان شناس
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1403
۲ تیر ۱۴۰۳ در ۵:۳۲ بعد از ظهر
دانلود رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل از زهره کلهر

معرفی رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل :

با آنکه رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل در سال ۱۳۸۷ به چاپ رسیده ولی هم‌چنان طرفداران خود دارد و رده‌ی سنی نوجوان و جوان برای خواندنش مشتاق هستند. در این رمان با نشان دادن عشق واقعی، به شیوه‌ی درست انتخاب کردن شخصی مسئولیت‌پذیر و معتمد برای ازدواج پرداخته است. این رمان با ۴۷۹ صفحه، در سال ۱۳۸۷در نشر شقایق منتشر شده است.

 

خلاصه رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل :

شیدا دختری‌ست که بعد از شکستش در مرحله‌ی نامزدی و راهی بیمارستان روانی شدن، به زندگی برگشته و مایل است به سر کار برود. او که به مردها دید مثبتی ندارد، وارد شرکتی می‌شود که با شرایط او سازگار است. او در آن شرکت ناخواسته وارد خط عشقیِ جذابی می‌شود و در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان به سرانجام می‌رسد، اما از آن‌جا که مسیر سخت دست از سر او برنمی‌دارد، با کشمکش‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

مقداری از متن رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل :

نگاهم به سمت پنجره کشیده می‌شود. بیرون از اتاق دَم کرده و بغض‌آلود من، آسمان خاکستری نوید باران شورانگیز و حیات‌بخش بهاری را می‌دهد. دلتنگی و غربت زندگی‌ام را تسخیر کرده است. لحظه‌هایم بوی نای افسردگی می‌دهند. بوی دویدن و نرسیدن! بوی خشک انتظار. با خود می‌گویم، چقدر اصطحکاک دل و سنگ؟ چقدر گلهای پژمرده و تُنگ خالی از آب؟!
مدت‌هاست که به دنبال خود می‌گردم. بالای ساعتهای بی‌قرار، در خاک ترک خورده باغچه، لابه‌لای دیوان حافظ، کنار تپه‌های کهنه، ولی هیچ اثری از من نیست! تپش‌های قلبم کند و نامرتب شده است. حتی پاهایم را هم به یاد نمی‌آورم! بیچاره روح خسته‌ام که میان زلال عشق و فرار از پوچی آواره مانده است! ولی دستهایم را می‌شناسم و می‌خوانم! صدای مهیب صاعقه‌ای از دل آسمان تکانم می‌دهد. به سمت پنجره می‌روم و آن را می‌گشایم. خسته از این ذهن همیشه ابری که گویی خیال بارش ندارد، در سودای نزول بارانم!
در این صبح خسته‌ای که حوصله کلمات سر رفته است، قلم را به دست می‌گیرم و همان گوشه دنج همیشگی را انتخاب می‌کنم. باید از نو شروع کرد! بارقه امیدی که در زوایای تاریک نهانخانه قلبم تابیدن گرفته است، مرا وادار می‌کند تا باز هم حدیثی دیگر از هزار و یک شب عشق را به تحریر درآورم. قطرات مقدس و لطیف باران بر پوست صورتم بوسه می‌زند. چشمهایم را می‌بندم و با تمام وجود، خود را به نوازش اشکهای آسمان دلگرفته می‌سپارم. روح تشنه و کویری‌ام، الفتی عجیب با این نوازش دارد.
قلم را به روی سفیدی بی‌آلایش ورق به حرکت درمی‌آورم و از تراوش انگشتانم، روایتی مکرر از هزارها روایت جدال با سرنوشت و تسلیم شدن در میان دریایی خروشان فراز و نشیبش را رقم می‌زنم. می‌خواهم از شیشه‌ها زلالتر شوم و در ستایش عشق چند سطری بنویسم. ستایش عشق جاویدان مردی مغرور و مهربان نسبت به دختری سرخورده و خالی از احساس!
هنوز باران می‌بارد. سطرهای آرام مرا بخوان و چشمه‌های مواج احساست را در آیینه شکسته حرفهای من تماشا کن و باور کن حدیث جاودانه دلدادگی را…

 

نحوه تهیه و مطالعه رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل :

رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل از طریق انتشارات شقایق و کتاب فروشی های معتبر قابل تهیه می باشد.

 

بیوگرافی زهره کلهر :

زهره کلهر متولد سال ۱۳۶۳، نویسنده‌ی ایرانی می‌باشد. او با کتاب چشم‌هایی به رنگ عسل که در مدت زمان کمی به تعداد چاپ بالایی رسید، به شهرت و محبوبیت دست یافت. خانم کلهر نویسندگی را از دوران ابتدایی شروع ولی به صورت جدی و حرفه ای از ۱۷ سالگی آغاز کرده‌اند. مدتی خبرنگار و نویسنده ی دو هفته نامه‌ی هفت روز زندگی بوده‌اند و اولین کارشان در بیست و یک سالگی به چاپ رسید که “چشم هایی به رنگ عسل ” نام داشت. ایشان در قسمتی از بیوگرافی خود اظهار داشته‌اند که همواره تلاش کرده‌اند که رسالت و هدف‌شان از نگارش بهترین کتاب ها از دید مخاطبین خوب و فهیم‌شان باشد.

 

آثار زهره کلهر :

رمان چشم‌ هایی به رنگ عسل – انتشارات شقایق
رمان عطش – انتشارات شقایق
رمان وسوسه (دو جلدی)– انتشارات شقایق
رمان حضرت یار – انتشارات سخن

امتیاز دهید

امتیاز دهید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاه ها