رمان تندیس قصه های ناتمام

بازدید: 0 بازدید
دیدگاه: ۰
نویسنده: رمان شناس
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1402
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲:۳۶ بعد از ظهر
دانلود رمان تندیس قصه های ناتمام از نازی اسدی

معرفی رمان تندیس قصه های ناتمام :

رمان تندیس قصه های ناتمام نگاهی تازه به زندگی زنان مدرن در بستری نیمه سنتی نیمه مدرن دارد و به جنبه های درونی متغیر شخصیت ها به فراخور گردبادهای روزگار پرداخته است. داستان زنی به نام الهه که با وجود پستی و بلندی های زندگی خودش و در کنار رابطه ی عاشقانه ای که با کسری شروع کرده است همواره در تلاش است تا تمان زنان اطراف خود را قوی نگه دارد و آن ها را تشویق کند.

رمان تندیس قصه های ناتمام به قلم نازی اسدی در سال ۱۴۰۲ از انتشارات صدای معاصر به چاپ رسیده است. تعداد صفحات این رمان ۶۰۷ می باشد.

 

 

خلاصه رمان تندیس قصه های ناتمام :

رمان تندیس قصه‌ های ناتمام به قلم نازی اسدی داستانی از زندگی الهه است. زنی که با پیچیدگی‌های درونی خودش دست به گریبان است.

رمان از پنج کاراکتر اصلی تشکیل می‌شود که در شهری شمالی از دوران نوجوانی در کنار هم زیسته‌اند و این زیستن در کنار هم، منجر به حوادث بزرگ و کوچک شده.

هر کدام از شخصیت‌های جوان رمان در عین اینکه ویژگی‌ها و چالش‌های خودشان را دارند، زندگی‌هایشان در پیرنگ اصلی به یکدیگر پیوند می‌خورد. الهه با وجود تمام دانستگی‌ هایش از زنانگی و زندگی، در انتخاب کردن مردی که همراه او کشاکش دنیا را تاب بیاورد، پر از تردید است و این تردید تا انتهای داستان همراه اوست.

 

 

مقداری از متن رمان تندیس قصه های ناتمام :

موج ها روی هم غلطان غلطان پیش می آیند و کف سفیدرنگ و مرواریدگون را به ساحل می آورند. نارنجی خورشید رگه رگه روی موج ها می رقصد. شادی با دوربینش از زوایای مختلف عکس می اندازد.

کسری روی شن ها نشسته و پاهایش را دراز کرده است. کیمیا و بهزاد دنبال چوب خشک می گردند و مشغول روشن کردن آتش می شوند.
چند زن و مرد و بچه هایشان زیرانداز پهن کرده اند و با هم به زبانی که نمی فهمم حرف می زنند. صندل های پلاستیکی ام را از پایم در می آورم و بیخیال خاکی شدن مانتویم کنار کسری روی شنها می نشینم.

لحظه ای صورتش را برمی گرداند و نیم نگاهی به من می اندازد و دوباره نگاهش را متوجه روبرویش می کند. چند دسته پرنده در پهنه ی زرد و نارنجی میان آسمان و دریا چرخ می زنند تا نزدیک موج ها پایین می آیند و بعد دوباره اوج می گیرند و پرواز کنان بر فراز دریا میچرخند.

با تکه چوبی روی شن ها خط می کشم و گوش ماهی های رنگی را پس و پیش میکنم کسری زانوهایش را بغل می کند و چانه اش را می چسباند. به زانوها و چشم های درشتش را تنگ می کند. خیره به دریا بی پلک زدن! این حالتش را می شناسم این یعنی فکرش خیلی درگیر است. همه ی حالت هایش را از بر هستم می گویم چند نفر توی این دنیا پیدا می شدند که همدیگه رو خیلی خوب بلد باشند؟

دوباره با چوب خط میکشم روی شن ها دایره های تو در تو می سازم گوش ماهی ها و ته سیگارها و آشغال های ریز لب ساحل را این طرف و آن طرف می کنم.

کسری خیره به نقطه ای دور می پرسد: تو منو خوب بلدی یا من تو رو؟

-هر دو

 

 

نحوه تهیه و مطالعه رمان تندیس قصه های ناتمام :

رمان تندیس قصه های ناتمام را می توانید از طریق انتشارات صدای معاصر و کتاب فروشی های معتبر تهیه کنید.

 

 

بیوگرافی نازی اسدی :

نازی اسدی متولد سال ۱۳۷۲ است. اولین اثر چاپ شده از این نویسنده در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است.

 

آثار  نازی اسدی :

کتاب رمان تندیس قصه های ناتمام – انتشارات صدای معاصر
رمان قرمز آلیزارین – انتشارات حکمت کلمه

 

امتیاز دهید

امتیاز دهید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاه ها