رمان چهره ی پنهان عشق

بازدید: 2 بازدید
دیدگاه: ۰
نویسنده: رمان شناس
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1403
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲:۲۶ بعد از ظهر
دانلود رمان چهره ی پنهان عشق از سیامک گلشیری

معرفی رمان چهره ی پنهان عشق :

رمان چهره پنهان عشق به قلم سیامک گلشیری داستان یک روز کامل از زندگی پسری به نام پیام است. شب گذشته رابطه‌اش با رعنا نامزدش بهم خورده و امروز شاهد اتفاقات عجیبی در زندگی اش خواهد بود. او تصمیم دارد برای مدتی به شمال برود، ولی ناگهان دو مأمور پلیس وارد خانه می‌شوند و شروع به تفتیش آنجا می‌کنند اما…
رمان چهره ی پنهان عشق در سال ۱۴۰۱ از انتشارات چشمه منتشر شده است. تعداد صفحات این کتاب ۱۲۶ می باشد. ویراستاری این کتاب توسط علی حسن آبادی انجام شده است.

 

خلاصه رمان چهره ی پنهان عشق :

عقربه‌های ساعت روی دوازده مماس می‌شوند، سگی پارس می‌کند تلفن زنگ می‌خورد و پارسا سپهری گوشی را برمی‌دارد. زن آن سوی خط گلایه می‌کند که چرا او مهمانی شب قبل را زود ترک کرده است.
چهره‌ی پنهان عشق روایت یک خلسه است به درازای یک شبانه روز در خانه‌ای درندشت. با هر بار زنگ خوردن تلفن گویی خلسه می‌شکند، داستان ورق می‌خورد و نور صحنه بر بازیگرانی تازه می‌تابد، دوتا از آن‌ها افسر آگاهی هستند که مصرانه خانه و زندگی سپهری را در جست وجوی چیزی مشکوک زیرورو می‌کنند و این بهانه‌ای شده است که او نیز خودش را و احساسات عمیقی را که در این سال‌ها تجربه کرده یک‌بار دیگر مرور کند‌.
سیامک گلشیری در این داستان روی مرز شکننده‌ی خواب و بیداری، عشق و نفرت، خاطره و رویا راه می‌رود. شخصیت‌های داستان هر کدام روش منحصر به فردی برای بیان عواطف و پیشبرد مقاصد خود دارند و همین باعث تنوع ایده‌ها و انگیزه‌ها در این رمان شده است، چیزی که باعث می‌شود التهاب و تنش تا آخرین صفحه‌ها همراه خواننده بماند.

 

مقداری از متن رمان چهره ی پنهان عشق :

یادته اون اوایل که نامزد کرده بودی، یه‌بار از من اجازه گرفتی چندتا از اون رزهای دم‌درو براش بچینی؟ سر تکان داد. «وقتی داشتی اون رزها رو می‌چیدی، داشتم از همین پنجره نگات می‌کردم.» به پنجره‌ی بزرگ سالن اشاره کردم. «با چه شوروحالی توشون می‌گشتی که خوشگل‌ترین‌ها رو انتخاب کنی. چندبار نشستی و پا شدی تا چندتا رو جدا کردی.»
لبخند زد. «پنج‌تا چیدم. هنوز یادمه.» سرش را برد پایین نزدیک لیوانش که روی میز بود و جرعه‌ای چای خورد. گفتم: «پس به من نگو که یهو چشم باز کردی دیدی زنت شده.» سرش را بلند کرد.«اون وقت‌ها خیلی خاطرشو می‌خواستم، آقا.» شکرپاش را برداشت و باز توی لیوانش شکر ریخت. تقریباً داشت شکرپاش را خالی می‌کرد. گفتم: «حالا چی؟»
***
نمى‌دانستم چند وقت قرار است شمال بمانم. شاید همین فردا برمى‌گشتم، شاید هم دو هفته‌اى مى‌ماندم. دراز کشیدم روى تخت و باز به عقربه‌ی ساعت نگاه کردم که داشت به هفت مى‌رسید. چشم‌هایم را بستم. نمى‌خواستم به چیزى فکر کنم. حتى دلم مى‌خواست مى‌شد نیم‌ساعتى بخوابم. اما کمى بعد احساس کردم گریه‌ی گل‌مریم را مى‌شنوم. گوش تیز کردم. هیچ صدایى نمى‌آمد. صداى گریه‌اش توى گوشم بود. چهره‌ی نحیف و لاغرش، وقتى دستمال را گذاشته بود روى دماغ و دهانش و گریه مى‌کرد، جلوِ چشمم بود. بعد یاد دخترى افتادم که یک روز صبح مقابل تابلوِ اعلاناتِ دانشگاه دیده بودمش. داشتم توى برگه‌ی نتایجِ امتحاناتِ میان‌ترم دنبال اسمم مى‌گشتم که از پشت صدایش را شنیدم. برگشتم و بعد با هم دنبال اسمم گشتیم. توى یک کلاس بودیم، اما انگار اولین‌بار بود مى‌دیدمش. با آن عینک بدون قاب آمد جلو و انگشت باریک اشاره‌اش را گذاشت روى اسمم. بعد هم اسم خودش را پیدا کرد. عصر همان روز بود که موقع رفتن، توى راهرو، رفتم کنارش و دعوتش کردم به کافى‌شاپى که چند کوچه با دانشگاه فاصله داشت. فقط نگاهم کرد. بعد خیلى آهسته گفت «نه» و رفت. من همان جا ایستادم و تا وقتى پیچید سمت راه‌پله، نگاهش کردم.

 

نحوه تهیه و مطالعه رمان چهره ی پنهان عشق :

رمان چهره ی پنهان عشق را می توانید از طریق انتشارات چشمه و کتاب فروشی های معتبر تهیه کنید.

 

بیوگرافی سیامک گلشیری :

سیامک گلشیری (زاده ۲۷ مرداد، ۱۳۴۷) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی است. او پسر احمد گلشیری و برادرزاده هوشنگ گلشیری از دیگر مترجمان و نویسندگان ایرانی است.سیامک گلشیری در یک خانوادهٔ فرهنگی در اصفهان متولد شد. دوران کودکی را در اصفهان سپری کرد و سپس در شش سالگی به همراه خانواده، به سبب تغییر شغل پدر، به تهران مهاجرت کرد. بعد از انقلاب، در ۱۳۵۹، بار دیگر به اصفهان بازگشت. در اواخر دوران دبیرستان به فعالیت های نمایشی روی آورد و چندین نمایشنامه را روی صحنه برد.

 

آثار سیامک گلشیری :

رمان آخرین رویای فروغ – انتشارات چشمه
رمان خفاش شب – انتشارات چشمه
رمان مهمانی تلخ – انتشارات چشمه
رمان تصویر دختری در آخرین لحظه – انتشارات چشمه
رمان آخرش می آن سراغم – انتشارات چشمه
رمان تقدیم به گلرخ. با عشق و نفرت – انتشارات چشمه
مجموعه رمان گورشاه (۵ جلدی) – انتشارات افق
کتاب زیباترین داستان های هزار و یک شب – انتشارات هوپا
رمان خون آشام (۵ جلدی) – انتشارات افق
رمان بردیا و ملکه سرزمین عاج – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
قصه دیگچه و ملاقه – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
رمان رژ قرمز – انتشارات چشمه
رمان میدان ونک، یازده و پنج دقیقه – انتشارات چشمه
رمان آرش و تهمینه – انتشارات افق
داستان انتقام – انتشارات افق
قصه بره سرخ و شاهزاده غمگین – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
رمان نفرین شدگان – انتشارات مروارید
رمان خانه ای در تاریکی – انتشارات افق
رمان اولین روز تابستان – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
رمان یک چیزی آنجاست – انتشارات به نگار
رمان همسران – انتشارات علم
رمان چاپلین (ترجمه سیامک گلشیری) – انتشارات علم
رمان نان آن سال ها (ترجمه سیامک گلشیری) – انتشارات جامی
رمان چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد (ترجمه سیامک گلشیری) – انتشارات مروارید
رمان میراث (ترجمه سیامک گلشیری) – انتشارات مروارید

امتیاز دهید

امتیاز دهید

امتیاز دهید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاه ها